Starka tillsammans, mot framtiden - vi finns där för dig!

Coronakrisen har förändrat livet för oss alla. En flod av rapporter och nyheter når oss fortfarande varje dag. Vissa oroar sig, andra hoppas och håller modet uppe. I linje med vår filosofi ”vi skapar bostadsområden för kommande generationer” står vi inför en utmaning, och vi kommer tar ansvar. Våra familjemedlemmars och våra partners hälsa har fortfarande högsta prioritet för oss. Men vi behöver också kunna hålla högsta servicenivå för att säkerställa samhällskritiska funktioner. Vi har sammanställt all viktig information för våra privata, kommersiella och industriella kunder samt för våra partners på denna sida.


Vårt stöd för slutkunder : Vi och våra installatörer finns där för dig!

Viessmann följer noga utvecklingen av Corona Virus (COVID-19). Hälsan hos alla våra kunder, installatörer och anställda är det absolut viktiga för oss.

Med ökade säkerhetsåtgärder och hygienåtgärder hos våra anställda och partners gör vi för närvarande allt vi kan för att fortsätta att ge dig våra vanliga service. I synnerhet är våra onlinetjänster för närvarande tillgängliga och våra installatörer är fortfarande tillgängliga i alla områden.

På denna sida håller vi dig uppdaterad!

Problem med uppvärmningen?

Om du har problem med din Viessmann-värmare, kontakta din lokala installatör. Med vår företagssökning kan du snabbt hitta ett kvalificerad installatöri ditt område. Om du redan har anslutit din värmare till Internet och använder ViCare-appen, kan din installatör åtgärda många fel på distans.

Hitta en installatör

Har du inte kommit i kontakt med en installatör? Med vår företagssökning kan du snabbt hitta ett kvalificerad installatör i ditt område.

Få gratis rådgivning

Behöver du en ny värmepump? Men du vet inte var du ska börja? Här har du möjligheten att begära icke-bindande offert bekvämt online hemifrån.

Verktyg & tjänster

En översikt över användbara verktyg och tjänster från Viessmann kan du hitta här.


Vårt stöd till våra installatörer: Vi står vid din sida och stöttar dig!

Våra partners hälsa och välbefinnande är vår högsta prioritet för oss hos på Viessmann. Vi vill också stötta dig som partner så gott vi kan med vår service, leveranser, support och utbildningar.

I denna svåra situation agerar vi på Viessmann så ansvarsfullt som möjligt så att du kan fortsätta ditt arbete lika bra som tidigare. Vi har tagit omfattande åtgärderför att skydda våra familjemedlemmar över hela världen. Detta gör att vi kan behålla vår produktion och säkerställa vår förmåga att leverera produkter, så att du kan fortsätta att stödja våra ömsesidiga slutkunder. Dina kontaktpersoner på Viessmann i försäljning och service är också tillgängliga för dig, och naturligtvis fungerar våra digitala tjänster utan begränsningar, till exempel online-beställningssystemet.

Våra kontor

För att säkerställa en driften av våra kontor är det nödvändigt att hålla riskerna för våra anställda så låg som möjligt. Vi rekommenderar våra partners att inte besöka våra kontor personligen. Våra kollegor kan nås via telefon vid vanliga tider. Vi skickar dig gärna reservdelar med brådskande behov genom expressleverans.

Teknisk service

För att stödja dig med tekniska problem är våra kollegor från teknisk tjänst tillgängliga som vanligt via telefon. Vi ber däremot om förståelse för att det kan vara begränsad bemanning i vissa system vi vanligen är flera personer i. 

Dessutom hjälper Vitoguide dig med många funktioner för övervakning och styrning av system i villor och flerfamiljshus på distans.

Viessmann Academy

Även i kristider är det bra att vara uppdaterad med den senaste informationen. Viessmann Academy håller en mängd olika webbseminarier om olika ämnen. Använd tiden för att bekanta dig med våra 2020-innovationer, för att hantera våra digitala tjänster eller för att lära känna de nya produkterna. Se datum för utbildningar här.

Vi hoppas att du, din familj, anställda och kollegor kan komma igenom dessa speciella tider på ett säkert och hälsosamt sätt. Vi gör allt vi kan för att säkerställa tillgängligheten av våra produkter och kvaliteten på våra tjänster. Naturligtvis står vi till ditt förfogande för frågor och förslag.

 Håll dig frisk!